Personal branding op social media - dos en don'ts

Als je op social media profielen en pagina's voor je bedrijf hebt, is een privé-account niet (meer) écht privé. Je bent en blijft een verlengstuk van je bedrijf, een merk: een kwestie van personal branding. Dat betekent nadenken wat je post, regelmatig tot 10 tellen, maar ook een extra kanaal waar je je professionele kwaliteiten kunt etaleren én je bedrijf.

Lees meer...

Nee zeggen tegen een opdracht

Gisteren was er weer eens zo'n moment dat je denkt, ik moet stoppen met meedenken en op de rem trappen. We proberen nu ad hoc in een malletje te passen dat gewoon niet past. En toen zei ik 'nee' tegen een opdracht. Tegen een vaste opdrachtgever.

Lees meer...

Hashtags op Twitter, Instagram en Facebook

Het gebruik van hasthags verschilt per social media -latform, net als de meerwaarde. De basisregels en -functionaliteit voor hashtags op Twitter, Instagram en Facebook:

Lees meer...

Webteksten: zelf schrijven of uitbesteden aan een tekstschrijver?

Teksten voor je nieuwe website schrijven: ga je doe-het-zelven of besteed je dit uit? Dit is een open vraag. Er zijn heel wat mensen die een neus voor marketing hebben (het gaat niet voor niks goed met je zaak), je kent als het goed is je doelgroep en als je dan ook nog eens een beetje kunt schrijven, kun je een eind komen. Alleen... Wil je dat ook en is het de beste optie voor jou? 5 belangrijke punten van overweging:

Lees meer...

5 situaties waarin een bedrijfsblog niet werkt

Bloggen staat bekend als onmisbare (?) schakel in je content marketing strategie. Goed voor SEO, een geweldige manier om contact te leggen met potentiële klanten en je bestaande klanten betrokken en op de hoogte te houden. Dat is het algemene promotiepraatje. Weg met die tunnelvisie. Kijk liever naar wat bij jouw bedrijf past. Daarom: 5 situaties waarin een bedrijfsblog niet werkt.

Lees meer...

Een website vertalen – Denk aan SEO en doelgroepverschillen

Hoe vlieg je de vertaling van je website aan? Ik wijdde al eens een blog aan het belang van SEO per afzonderlijke vertaalde versie van een website. SEO vertaalt namelijk niet mee. Er is nog iets dat niet mee vertaalt: cultureel bepaalde informatie en de manier waarop je mensen aanspreekt. Niemand heeft gezegd dat er in elke vertaalde versie van je website 1 op 1 hetzelfde moet staan. Optimaliseer liever elke versie apart.

Lees meer...

“Dus jij hebt een tekstbureau. Wat schrijf je dan?”

“Wat doe jij eigenlijk precies?”
Dat is altijd een lastige vraag. Ik houd me bezig met content marketing en dat is breed. Daar ben ik erg blij mee! Juist omdat het zo'n veelzijdig concept is, zijn Content Marketing en ik zulke goede maatjes.

Lees meer...

Beeldvullende pop ups negatief voor SEO

Google heeft in het kader van mobielvriendelijk zoeken naar informatie een nieuwe ranking factor aangekondigd. Met ingang van 10 januari 2017 kunnen websites die gebruik maken van beeldvullende pop ups en banners, die toegang tot de eigenlijke content hinderen, minder hoog gerankt worden. Cookiemeldingen, functionele waarschuwingen of banners die niet het hele scherm opslokken, vallen hier buiten.

Lees meer...

Goed voornemen: eindelijk met die Facebook pagina aan de slag!

Beetje apart: voor mijn eigen bedrijf had ik nog steeds geen Facebook pagina. Typisch zo'n gevalletje: bij de klant is het beter op orde dan bij mij. Maar ook: deze pagina is voor het echie en mijn andere pagina's en profielen zijn altijd opgezet als een soort laboratorium waar ik vrijuit experimenteer onder de handle Tatjana Writes. Want dat doe ik liever niet onder mijn bedrijfsnaam. Ja ja, genoeg gesputterd. Het was gewoon de hoogste tijd voor een bedrijfspagina.

Lees meer...