“Dus jij hebt een tekstbureau. Wat schrijf je dan?”

“Wat doe jij eigenlijk precies?”

Dat is altijd een lastige vraag. Ik houd me bezig met content marketing en dat is breed. Daar ben ik erg blij mee! Juist omdat het zo'n veelzijdig concept is, zijn Content Marketing en ik zulke goede maatjes.

Content marketing – Wat valt er níet onder?

Tekstschrijver Tatjana van der Krabben Tekstbureau Connected CommunicationElk stukje tekst, elke video of afbeelding die uit naam van je bedrijf wordt verspreid: dat zijn allemaal blokjes informatie die jouw bedrijf vertegenwoordigen en bijdragen aan het beeld van je bedrijf. 'Content' is uiteindelijk gewoon 'inhoud'. Wat het 'marketing' maakt is dat je er mensen mee wilt bereiken en een goede indruk wilt maken, of concreet meer verkopen.

Al die verschillende stukjes content staan niet op zichzelf. Een AdWords campagne heeft sterke landingspagina's binnen een website nodig. Social media vragen om visuele ondersteuning in stijl én een up-to-date website of webshop om naar te verwijzen. Content marketing zie ik dan ook als een totaalplaatje.

Content als een mooi geheel, maar ook klanten die een klik met je bedrijf ervaren: dat is connected communication. Vanuit deze visie is tekstbureau Connected Communication ontstaan en daar help ik bedrijven graag mee.

Kun jij ook...?

Bij content marketing staat niets op zichzelf en van het één rol je in het ander. Zodra je gaat brainstormen over de vormgeving van content en wat een bedrijf (eigenlijk) allemaal wil aanpakken, volgt vroeg of laat de vraag: 'Kun jij ook...?' Daar kan ik vaak 'ja' op zeggen.

Het vak heb ik binnen het MKB heb geleerd (en daar is mijn hart blijven liggen). Wat er moest gebeuren, pakte je aan en waar nodig leerde je bij in de praktijk. Die korte lijnen, het sparren om tot nog betere resultaten te komen, die afwisseling: ik vind het nog steeds geweldig. Jij jouw kennis van product en markt, ik mijn taalgevoel en ervaring met overtuigende communicatie. Kom maar op!

Je hoeft echt niet alles tegelijk aan te pakken.

Alles leuk en aardig, maar in de praktijk groeien dingen meestal organisch. Promotiemateriaal wordt vaak in eerste instantie met een minimaal budget of zonder budget en zonder tekstschrijver in eigen huis gemaakt. Je moet toch ergens beginnen! Plus, laten we wel wezen, je weet waar je het over hebt.

Misschien vind je alles in eigen hand houden op den duur te tijdrovend of wil je toch scherper en strakker inzetten op content marketing. Hoe gaat dat dan? Daar kun je gewoon afspraken over maken. In de Toetsenbord en koffie1praktijk zal binnen de meeste bedrijven de content stapsgewijs aangepakt worden. Er is altijd wel iets het meest urgent: het oppoetsen van een offerte in verband met een belangrijke tender, het aanpakken van de website omdat hij geen leads genereert of je wilt zo veel mogelijk aandacht genereren voor een event. Dan begin je gewoon daar.

Dus wat ik nou precies doe? Ik pak, met je permissie én je input, je content bij de lurven en ga ermee aan de slag. Waar en in welke vorm je het ook nodig hebt. Van website tot handleiding. Praktisch en resultaatgericht.

Meer weten? Kijk dan hier of maak een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.