LinkedIn is een social media platform: posten maar!

Geef je bedrijf een gezicht op LinkedIn en kom boven het maaiveld uit. Is je profiel in orde? Dan is de content die je deelt aan de beurt. LinkedIn is een zakelijk social mediaplatform: posten maar!

Lees meer...

Geef je bedrijf een gezicht op LinkedIn

LinkedIn is het niveau van online vergaarbak van cv's al lang ontstegen. Het is met recht een zakelijk social mediaplatform. Zet LinkedIn in om je bedrijf een gezicht geven. Geef je profiel een make-over en kijk ook verder dan je eigen profiel. Betrek bijvoorbeeld ook je medewerkers bij het proces.

Lees meer...

Non-disclosure agreement voor een tekstschrijver?

Apple heeft een engineer ontslagen nadat zijn dochter (nog) geheime informatie over de iPhone X had gedeeld in een vlog. Mijn mond viel even open. Wie werkt op het gebied van productontwikkeling zou echt beter moeten weten: informatie mag pas naar buiten als daar toestemming voor is gegeven. Daarom wordt je een non-disclosure agreement (NDA) voorgelegd waarin je geheimhouding belooft. De dochter zat (te) dicht op het vuur en wilde knallen met een dikke primeur. Zij had nergens voor getekend.

Tijd voor een ongemakkelijke vraag. Hoe safe is jouw vertrouwelijke bedrijfsinformatie bij jouw tijdelijke krachten en externen?

Lees meer...

Regels voor competities en promoties op Facebook

Het bekende like-deel-win-treintje is in strijd van de Facebook-richtlijnen. Dit is niet nieuw. Wat wél nieuw is, is dat Facebook beter op de naleving hiervan let. Een gewaarschuwd bedrijf telt voor twee. Zo maak je je promoties en competities Facebook-proef:

Lees meer...

Personal branding op social media - dos en don'ts

Als je op social media profielen en pagina's voor je bedrijf hebt, is een privé-account niet (meer) écht privé. Je bent en blijft een verlengstuk van je bedrijf, een merk: een kwestie van personal branding. Dat betekent nadenken wat je post, regelmatig tot 10 tellen, maar ook een extra kanaal waar je je professionele kwaliteiten kunt etaleren én je bedrijf.

Lees meer...

Hashtags op Twitter, Instagram en Facebook

Het gebruik van hasthags verschilt per social media -latform, net als de meerwaarde. De basisregels en -functionaliteit voor hashtags op Twitter, Instagram en Facebook:

Lees meer...

Webteksten: zelf schrijven of uitbesteden aan een tekstschrijver?

Teksten voor je nieuwe website schrijven: ga je doe-het-zelven of besteed je dit uit? Dit is een open vraag. Er zijn heel wat mensen die een neus voor marketing hebben (het gaat niet voor niks goed met je zaak), je kent als het goed is je doelgroep en als je dan ook nog eens een beetje kunt schrijven, kun je een eind komen. Alleen... Wil je dat ook en is het de beste optie voor jou? 5 belangrijke punten van overweging:

Lees meer...

5 situaties waarin een bedrijfsblog niet werkt

Bloggen staat bekend als onmisbare (?) schakel in je content marketing strategie. Goed voor SEO, een geweldige manier om contact te leggen met potentiële klanten en je bestaande klanten betrokken en op de hoogte te houden. Dat is het algemene promotiepraatje. Weg met die tunnelvisie. Kijk liever naar wat bij jouw bedrijf past. Daarom: 5 situaties waarin een bedrijfsblog niet werkt.

Lees meer...

Een website vertalen – Denk aan SEO en doelgroepverschillen

Hoe vlieg je de vertaling van je website aan? Ik wijdde al eens een blog aan het belang van SEO per afzonderlijke vertaalde versie van een website. SEO vertaalt namelijk niet mee. Er is nog iets dat niet mee vertaalt: cultureel bepaalde informatie en de manier waarop je mensen aanspreekt. Niemand heeft gezegd dat er in elke vertaalde versie van je website 1 op 1 hetzelfde moet staan. Optimaliseer liever elke versie apart.

Lees meer...