Hallo Google semantic search, dag keyword stuffing

Webteksten volproppen met één keyword kan écht niet meer. Google is er niet van gecharmeerd in haar pogingen om vooral relevante en kwalitatieve content bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen, maar je lezers natuurlijk ook niet. Het levert immers enorm onaantrekkelijke teksten op die niet lekker lezen.

Lees meer...

Welcome… - Debuut van een indie auteur

Ik heb van mijn hobby, schrijven, mijn beroep kunnen maken. Op deze manier is beroepsdeformatie gegarandeerd. Het begon met het idee dat er een leuke manier moest zijn om mijn kennis van de Engelse taal op peil te houden, waarna ik naast mijn werk een Engelstalige thriller heb geschreven: Welcome…

Lees meer...

Co-bloggers, gastbloggers en ghostwriters – zonder hoofdpijn een goed gevuld blog

Tips & tricks genoeg hoe je liefst wekelijks nieuwe content aan je bedrijfsblog toevoegt. Die tips hameren erop wat jíj moet doen om dit voor elkaar te krijgen, terwijl bloggen waarschijnlijk voor jou geen core business is en dus helemaal niet hoog op je to do-lijstje zou moeten staan! Gelukkig heeft niemand ooit gezegd dat je het helemaal alleen moet doen.

Lees meer...

Gecentreerde tekst – een opmaak om met mate te gebruiken

Ook in de vormgeving van teksten heb je trends. Tekst gecentreerd weergeven is enorm populair geworden in web content. Gecentreerde tekst kan een mooie blikvanger zijn, maar je doorbreekt wel het gebruikelijke patroon waar lezers op zijn getraind: het lezen van links uitgelijnde tekst. In een enkele zin is dat geen enkel probleem, maar steeds vaker zie je hele tekstblokken met gecentreerde tekst. Bij tekstblokken kun je tekst beter links uitlijnen. Dat zit zo.

Lees meer...

Waarom tekstschrijvers hameren op een kennismakingsgesprek

Veel tekstschrijvers stellen het maken van een kennismakingsgesprek centraal op hun website. Of ze spreken over schrijven voor een opdrachtgever 'als blijkt dat het klikt'. Ik heb zelfs de naam van mijn tekstbureau, Connected Communication, mede op die klik gebaseerd. Soft gedoe? Toch niet. Die ongrijpbare connectie gaat het eindresultaat van de te schrijven teksten namelijk voor een groot deel bepalen.

Een lekker vage, maar ook broodnodige vraag die je jezelf daarom zou moeten stellen als je met een tekstschrijver in zee wilt: klikt het tussen jullie?

Lees meer...

Geplande social media campagnes vs. negatief wereldnieuws

Wie voor zijn bedrijf actief is op social media zal al snel merken dat ad hoc berichten plaatsen weinig uithaalt. Als je serieus aan je bereik, imago én leads wilt werken, zal je doelen moeten stellen en vooruit moeten plannen. Heb je je voorwerk klaar? Dan is er nog een extra handigheidje: een tool inzetten om je berichten vooruit in te plannen op de gewenste data en tijdstippen voor maximaal effect. Je hebt er geen omkijken meer naar en je zou bijna vergeten wat er in de pijpleiding zit.

Dat bleek wel: na de aanslagen in Parijs van 13 november lieten veel bedrijven hun social media campagnes gewoon doorrollen. Oeps-momentje of een bewuste keuze?

Lees meer...

Web content die van je eigen kracht uit gaat

Het zal tekstschrijvers bekend voorkomen: de vraag van een opdrachtgever om webteksten te schrijven in de stijl van de websites van succesvolle concurrenten uit zijn branche. Maar waarom zou je dat als bedrijf doen? Als je jezelf weet te onderscheiden en zo je eigen niche vindt, sta je sterker dan wanneer je in het vaarwater van een concurrent probeert te opereren. Dat is makkelijk gezegd en zo help je iemand natuurlijk niet aan goede en passende webteksten. Zo kom je wel verder:

Lees meer...