Het effect van het Facebook algoritme op je bedrijfspagina

Een greep uit de klachten over Facebook als het gaat om bedrijfspagina's:

‘Ik heb betaald geadverteerd en het leverde niks op.’
‘500 pagina-likes maar bijna niemand ziet mijn berichten.’
‘Facebook manipuleert de boel!’

Ja, Facebook manipuleert de boel, met behulp van hun algoritme. Aan dat algoritme zitten meerdere kanten, ook gunstige.

Lees meer...

Hallo Google semantic search, dag keyword stuffing

Webteksten volproppen met één keyword kan écht niet meer. Google is er niet van gecharmeerd in haar pogingen om vooral relevante en kwalitatieve content bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen, maar je lezers natuurlijk ook niet. Het levert immers enorm onaantrekkelijke teksten op die niet lekker lezen.

Lees meer...

Co-bloggers, gastbloggers en ghostwriters – zonder hoofdpijn een goed gevuld blog

Tips & tricks genoeg hoe je liefst wekelijks nieuwe content aan je bedrijfsblog toevoegt. Die tips hameren erop wat jíj moet doen om dit voor elkaar te krijgen, terwijl bloggen waarschijnlijk voor jou geen core business is en dus helemaal niet hoog op je to do-lijstje zou moeten staan! Gelukkig heeft niemand ooit gezegd dat je het helemaal alleen moet doen.

Lees meer...

Gecentreerde tekst – een opmaak om met mate te gebruiken

Lees meer...

Geplande social media campagnes vs. negatief wereldnieuws

Lees meer...

Social media – Diep verankerd en vluchtig tegelijk

Lees meer...

De content calendar en de content pyramid succesvol combineren

Lees meer...